مطالب علمی

اگر احساس می کنید که افسرده و بی حال هستید و حوصله انجام هیچ کاری ندارید، می توانید با مصرف مواد خوراکی سالم، این احساس را از خود دور کنید.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، مواد خوراکی که حاوی چربی های امگا۳، اسید فولیک و ویتامین B۱۲ هستند، می توانند در شاداب سازی فرد موثر باشند.

 

شکلات می تواند فرد را سرحال آورد. شکر موجود در شکلات می تواند سطح «اندورفین» را که موجب شاداب سازی می شود، افزایش دهد.

موز یکی دیگر از مواد خوراکی است که هنگام افسردگی می تواند حس ناخوشایند را از فرد دور کند. این میوه به دلیل حاوی بودن «تریپتوفان» می تواند فرد را شاداب سازد.

شیر نیز به دلیل اینکه سرشار از «تریپتوفان»، آنتی اکسیدان، ویتامین D و ویتامین B۱۲ است می تواند در مبارزه با استرس و پیری زودرس موثر باشد.

خشکبار نیز سرشار از پروتئین، مواد معدنی و چربی های امگا ۳ است. این مواد خوراکی هم چنین حاوی ویتامین E است که نوعی آنتی اکسیدان برای مقابله با استرس محسوب می شود. این ماده خوراکی همچنین علاوه بر این ویژگی، نوعی غذای مغز نیز محسوب می شود چرا که سرشار از امگا ۳ است.

قهوه نیز به دلیل اینکه سطح انرژی بدن را افزایش می دهد، فرد را هوشیار ساخته و قدرت حافظه را بالا می برد اما باید به خاطر داشته باشیم که مصرف زیاد آن نیز سیستم خواب بدن را بر هم زده و عوارض سوئی روی بدن می گذارد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی