مطالب علمی

ریزش موها، چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن، ضعف اعصاب، افت فشار خون، ضعف و بی‌حالی، پوسیدگی دندان‌ها، بروز سنگ کیسه صفرا، ورم و زخم معده، یبوست و حتی افسردگی از عوارض کاهش وزن سریع هستند. همچنین کاهش سریع وزن موجب مقاومت بدن در برابر لاغری می‌شود، علت این امر نیاز بدن به حفظ بافت چربی به عنوان ذخیره حیاتی انرژی بدن در مواقع گرسنگی و قحطی است و بدن تلاش می‌کند به هر صورت ممکن ذخیره چربی را حفظ کند

 


برای کاهش ۴ کیلو در ماه چگونه ورزش کنیم؟

شدت و مدت برنامه ورزشی به عواملی مانند سن، جنس و وزن شما بستگی دارد. حتی خود شدت تمرین نیز در این مقدار نقش دارد. اما حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته، یعنی ۵ جلسه ۳۰ دقیقه ای که می تواند ترکیبی از تمرینات اینتروال و استراحت فعال با انجام تمرینات بدنسازی باشد، لازم است.

روش دیگر این است که بدن را آماده ورزش کنید و در صورتی که هیچ وسیله بدنسازی ندارید، چند حرکت بدنسازی با وزن بدن انجام دهید، سپس تمرین هوازی را دنبال کنید. اگر هم بتوانید در باشگاه با وسایل بدنسازی تمری کنید، نتیجه کاهش وزن بهتر و سریع تر خواهد بود.

عرق کردن زیاد هیچ تأثیری بر کاهش وزن ندارد، چون فقط آب بدن کم می شود. سونا نیز فقط موجب دفع آب از بدن می شود و نقشی در چربی سوزی ندارد.

نتیجه

آنچه که توضیح داده شد، ساده ترین روش کاهش وزن مبتنی بر رژیم غذایی سالم، تمرین هوازی و بدنسازی است. آیا ژل، کرم و داروهای لاغری می تواند جایگزین این ها شود؟ بله، پاسخ منفی است. پس وسوسه نشوید و فریب تبلیغات کاهش وزن را نخورید. یک رژیم غذایی با انرژی متوسط که با یک برنامه ورزشی استقامتی – مقاومتی همراه شود و همزمان با آن عادت های غذایی نیز اصلاح شود؛ مفید ترین روش برای کاهش وزن است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی